Absolvent študijného odboru dizajn digitálnych aplikácií je kreatívny výtvarník s orientáciou a vzťahom k jednotlivým formám estetických pravidiel a umenia. Svoje návrhy dokáže prezentovať nielen pomocou vizualizácie v 2D a 3D grafických softvéroch, ale aj softvéroch pre tvorbu a prezentáciu webových a mobilných aplikácií, ako i softvéri pre animáciu a prezentáciu webstránok.
Získané odborné zručnosti a vedomosti môže uplatniť ako kreatívny dizajnér vo webových štúdiách a spoločnostiach zaoberajúcich sa dizajnom webových a mobilných aplikácií, vývoj webových portálov a inteligentných e-commerce riešení, spolupracovať na podnetoch pri práci so zákazníkom, vysvetľovať, zdôvodňovať a informovať ho na odbornej úrovni aj v cudzom jazyku. K svojim zámerom a návrhom dokáže okrem konceptu pripraviť aj výrobnú dokumentáciu. Odborné vedomosti z marketingu, psychológie reklamy, stratégie digitálneho produktu a základov podnikania mu vytvárajú dobré predpoklady aj pre samostatnú zárobkovú činnosť v oblasti tvorby dizajnu webov a mobilných aplikácií. Po ukončení štúdia zvládne prácu pri navrhovaní a realizácii digitálneho produktového dizajnu. Absolvent vie pripraviť pracovisko a ovláda návyky spojené s výkonom svojej práce.
Obsah 4-ročného štúdia ukončeného maturitnou skúškou, tvoria cvičenia z oblasti grafického dizajnu a prezentačné animácie digitálnych produktov. Študenti finalizujú svoje návrhy pomocou grafických softvérov a animačných programov zameraných pre tvorbu digitálnych aplikácií.
Aktivitu nášho odboru môžete sledovať aj na Facebooku.
CHARAKTERISTIKA ODBORU
VEDÚCI ODBORU
UČEBNÝ PLÁN
1. ROČNÍK
Na predmete Dejiny digitálnych médií (DDM) sa žiak oboznámi s históriou, kategorizáciou a účinkami médií a internetu. Získať vedomosti o vzniku a vývoji reklamy ako takej a zároveň umožní nahliadnuť do prostredia reklamnej agentúry a postupov v nej aplikovaných mu sprostredkuje Dejiny a teória reklamy (DTR). Postupy pre tvorbu audiovizuálnych diel si osvojí v predmete Videotvorba (AVT). Umelecká prax (UPR) poskytuje základy pre dizajnérsku tvorbu v oblasti vytvárania návrhov a samotnej realizácie dizajnu digitálneho produktu s využitím programov Adobe Photoshop a Illustrator.
2. ROČNÍK
V nadväznosti na Dejiny a teória reklamy (DTR) z prvého ročníka si žiak rozšíri vedomosti o základné pojmy a definície zo všeobecnej psychológie v predmete Psychológia reklamy (PSR). Stratégia digitálnych produktov (SDP) umožní porozumieť užívateľom, ich potrebám, schopnostiam i obmedzeniam a využiť tieto vedomosti pri efektívnej tvorbe aplikácií. S tvorbou webových stránok pomocou HTML kódu a CSS štýlu sa zoznámi v Základy programovacích jazykov CSS, HTML (ZPJ). Umelecká prax (UPR) rozširuje záber z prvého ročníka a hlbšie sa zaoberá dizajnom webu a digitálnych aplikácií. Tomu napomáha aj Typografia (TYP) v ktorej sa naučí postupom práce s textom a jeho aplikácii v digitálnom prostredí.
3. ROČNÍK
V predmete Praktická ekonomika (PEK) sa žiak učí racionálne ekonomicky uvažovať i konať, je vedený k uvedomovaniu si zodpovednosti za vlastnú prácu, vo vzťahu k vlastnej osobe i vo vzťahu k svojmu zamestnávateľovi. Pre uplatnenie na pracovnom trhu je dôležitý aj Odborný cudzí jazyk (OAG) ktorý vedie k správnemu použitiu anglického jazyka v odbornej praxi, pri hľadaní zamestnania v odbore dizajn digitálnych aplikácii a k dosiahnutiu vyššej komunikačnej úrovne. Na druhý ročník nadväzujú Základy programovacích jazykov CSS, HTML (ZPJ) a ďalej rozvíjajú už nadobudnuté vedomosti so zameraním na CSS. Stratégia digitálnych produktov (SDP) pokračuje z druhého ročníka a zameriava sa na užívateľský dizajn, scenár tvorby digitálnych aplikácií, definíciu užívateľa a následný výskum. Nácvik návrhu a dizajnu na praktických úlohách (weby/aplikácie) bude prebiehať v predmete Umelecká prax (UPR). Tvorba mockup demo (TMD) poskytuje vedomosti a zručnosti potrebné pre tvorbu responzívnych webových stránok v programe Adobe Muse. Na dizajnérsku tvorbu v oblasti vytvárania návrhov a samotnej realizácie komunikačného dizajnu, firemnej identity a reklamy na praktických úlohách poskytne priestor Vizuálna komunikácia (VIK).
4. ROČNÍK
Pokračovanie predmetu z 3. ročníka Odborný cudzí jazyk (OAG) so zameraním na terminológiu z oblasti UI/UX a prezentácie klientom. Stratégia digitálnych produktov (SDP) sa venuje postupom pri tvorbe webu, užívateľskom testovaní a prezentácii klientovi. Nácvik návrhu a dizajnu na praktických úlohách (e-shopy/sociálne siete/blogy/mobilné aplikácie) bude prebiehať v predmete Umelecká prax (UPR). Na dizajnérsku tvorbu v oblasti vytvárania návrhov a samotnej realizácie plagátu, portfólia, obalového dizajnu prostredníctvom praktických úloh poskytne priestor Vizuálna komunikácia (VIK). Tvorba mockup demo (TMD) poskytuje vedomosti a zručnosti potrebné pre rozvoj animačných zručností a práce s videom v programe Adobe AfterEffects. So špecifikami vektorovej a rastrovej kresby na tablete sa žiak zoznámi v predmete Kresba (DKR) a na záver si vyskúša dizajn hernej aplikácie. Projektový seminár (PSE) umožní vytvorenie portfólia v programe Adobe InDesign potrebného pre prijímačky na vysokú školu a v druhom polroku slúži na konzultovanie a prípravu maturitnej práce.