Práce žiakov si môžete pozrieť v galérii.
Absolvent študijného odboru dizajn digitálnych aplikácií je kreatívny výtvarník s orientáciou a vzťahom k jednotlivým formám estetických pravidiel a umenia. Svoje návrhy dokáže prezentovať nielen pomocou vizualizácie v 2D grafických softvéroch, ale aj softvéroch pre tvorbu a prezentáciu webových a mobilných aplikácií, ako i softvéri pre animáciu a prezentáciu webstránok.
Získané odborné zručnosti a vedomosti môže uplatniť ako kreatívny dizajnér vo webových štúdiách a spoločnostiach zaoberajúcich sa dizajnom webových a mobilných aplikácií, vývoj webových portálov a inteligentných e-commerce riešení, spolupracovať na podnetoch pri práci so zákazníkom, vysvetľovať, zdôvodňovať a informovať ho na odbornej úrovni aj v cudzom jazyku. K svojim zámerom a návrhom dokáže okrem konceptu pripraviť aj výrobnú dokumentáciu. Odborné vedomosti z marketingu, psychológie reklamy, stratégie digitálneho produktu a základov podnikania mu vytvárajú dobré predpoklady aj pre samostatnú zárobkovú činnosť v oblasti tvorby dizajnu webov a mobilných aplikácií. Po ukončení štúdia zvládne prácu pri navrhovaní a realizácii digitálneho produktového dizajnu. Absolvent vie pripraviť pracovisko a ovláda návyky spojené s výkonom svojej práce.
Obsah 4-ročného štúdia ukončeného maturitnou skúškou, tvoria cvičenia z oblasti grafického dizajnu a prezentačné animácie digitálnych produktov. Študenti finalizujú svoje návrhy pomocou grafických softvérov a animačných programov zameraných pre tvorbu digitálnych aplikácií.
Aktivitu nášho odboru môžete sledovať aj na Facebooku.
CHARAKTERISTIKA ODBORU
Študijný odbor: | 8628 M dizajn digitálnych aplikácií 1. – 4. ročník |
---|---|
Forma štúdia: | denné štúdium |
Dĺžka vzdelávania: | 4 roky |
Študijný odbor je určený pre: | absolventov základných škôl |
Podmienky na prijatie do študijného odboru: | úspešné vykonanie talentovej skúšky úspešné ukončenie 9. ročníka základnej školy |
Spôsob ukončenia vzdelávania a prípravy: | maturitná skúška |
Doklad o dosiahnutom vzdelaní: | vysvedčenie o maturitnej skúške |
Poskytnutý stupeň vzdelania: | úplné stredné odborné vzdelanie klasifikácia stupňov vzdelania ISCED 3 – 3A |
Pracovné uplatnenie absolventa: | Absolvent študijného odboru dizajn digitálnych aplikácií sa uplatní ako kreatívny dizajnér v profesionálnych dizajnérskych štúdiách, zaoberajúcich sa tvorbou a dizajnom webov i aplikácií, ako aj v reklamných oddeleniach firiem. Získané odborné vedomosti z marketingu, psychológie reklamy a základov podnikania vytvárajú dobré predpoklady na samostatnú zárobkovú činnosť v oblasti navrhovania a tvorby stratégií dizajnu digitálnych produktov. |
Nadväzná odborná príprava: | možnosť ďalšieho vzdelávania vysokoškolského štúdia tohto i príbuzných smerov |
VEDÚCI ODBORU
Vedúci študijného odboru |
---|
Mgr. Juraj Egly |
Vzdelanie |
Stredná umelecká škola Lednické Rovne, brusič skla Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov informatika/ekológia |
UČEBNÝ PLÁN
ŠkVP je verejne dostupný na sekretariáte vedenia ŠUPTN.
ODBORNÉ PREDMETY V JEDNOTLIVÝCH ROČNÍKOCH
1. ROČNÍK
Na predmete Dejiny digitálnych médií (DDM) sa žiak oboznámi s históriou, kategorizáciou a účinkami médií a internetu. Získať vedomosti o vzniku a vývoji reklamy ako takej a zároveň umožní nahliadnuť do prostredia reklamnej agentúry a postupov v nej aplikovaných mu sprostredkuje Dejiny a teória reklamy (DTR). Postupy pre tvorbu audiovizuálnych diel si osvojí v predmete Videotvorba (AVT). Umelecká prax (UPR) poskytuje základy pre dizajnérsku tvorbu v oblasti vytvárania návrhov a samotnej realizácie dizajnu digitálneho produktu s využitím programov Adobe Photoshop a Illustrator.
2. ROČNÍK
V nadväznosti na Dejiny a teória reklamy (DTR) z prvého ročníka si žiak rozšíri vedomosti o základné pojmy a definície zo všeobecnej psychológie v predmete Psychológia reklamy (PSR). Stratégia digitálnych produktov (SDP) umožní porozumieť užívateľom, ich potrebám, schopnostiam i obmedzeniam a využiť tieto vedomosti pri efektívnej tvorbe aplikácií. S tvorbou webových stránok pomocou HTML kódu a CSS štýlu sa zoznámi v Základy programovacích jazykov CSS, HTML (ZPJ). Umelecká prax (UPR) rozširuje záber z prvého ročníka a hlbšie sa zaoberá dizajnom webu a digitálnych aplikácií. Tomu napomáha aj Typografia (TYP) v ktorej sa naučí postupom práce s textom a jeho aplikácii v digitálnom prostredí.
3. ROČNÍK
V predmete Praktická ekonomika (PEK) sa žiak učí racionálne ekonomicky uvažovať i konať, je vedený k uvedomovaniu si zodpovednosti za vlastnú prácu, vo vzťahu k vlastnej osobe i vo vzťahu k svojmu zamestnávateľovi. Pre uplatnenie na pracovnom trhu je dôležitý aj Odborný cudzí jazyk (OAG) ktorý vedie k správnemu použitiu anglického jazyka v odbornej praxi, pri hľadaní zamestnania v odbore dizajn digitálnych aplikácii a k dosiahnutiu vyššej komunikačnej úrovne. Na druhý ročník nadväzujú Základy programovacích jazykov CSS, HTML (ZPJ) a ďalej rozvíjajú už nadobudnuté vedomosti so zameraním na CSS. Stratégia digitálnych produktov (SDP) pokračuje z druhého ročníka a zameriava sa na užívateľský dizajn, scenár tvorby digitálnych aplikácií, definíciu užívateľa a následný výskum. Nácvik návrhu a dizajnu na praktických úlohách (weby/aplikácie) bude prebiehať v predmete Umelecká prax (UPR). Tvorba mockup demo (TMD) poskytuje vedomosti a zručnosti potrebné pre tvorbu responzívnych webových stránok v programe Adobe Muse. Na dizajnérsku tvorbu v oblasti vytvárania návrhov a samotnej realizácie komunikačného dizajnu, firemnej identity a reklamy na praktických úlohách poskytne priestor Vizuálna komunikácia (VIK).
4. ROČNÍK
Pokračovanie predmetu z 3. ročníka Odborný cudzí jazyk (OAG) so zameraním na terminológiu z oblasti UI/UX a prezentácie klientom. Stratégia digitálnych produktov (SDP) sa venuje postupom pri tvorbe webu, užívateľskom testovaní a prezentácii klientovi. Nácvik návrhu a dizajnu na praktických úlohách (e-shopy/sociálne siete/blogy/mobilné aplikácie) bude prebiehať v predmete Umelecká prax (UPR). Na dizajnérsku tvorbu v oblasti vytvárania návrhov a samotnej realizácie plagátu, portfólia, obalového dizajnu prostredníctvom praktických úloh poskytne priestor Vizuálna komunikácia (VIK). Tvorba mockup demo (TMD) poskytuje vedomosti a zručnosti potrebné pre rozvoj animačných zručností a práce s videom v programe Adobe AfterEffects. So špecifikami vektorovej a rastrovej kresby na tablete sa žiak zoznámi v predmete Kresba (DKR) a na záver si vyskúša dizajn hernej aplikácie. Projektový seminár (PSE) umožní vytvorenie portfólia v programe Adobe InDesign potrebného pre prijímačky na vysokú školu a v druhom polroku slúži na konzultovanie a prípravu maturitnej práce.